rommelmarkt2013.jpg

Welkom op de website van Oranjevereniging “Juliana” Schipluiden facebook

Programma Koningsdag Schipluiden 2017

10:30 uur Aubade HK Poot plein (voor het oude gemeentehuis)

Traditiegetrouw wordt de Koningsdag in Schipluiden feestelijk geopend met een Aubade. Sint Cecilia zal deze dag muzikaal openen met minimaal drie nummers. Namelijk het Volkslied, de Zilvervloot en nog een passend nieuw nummer wat nog een verrassing is. De Aubade zal dit jaar een kleurenpallet krijgen van heuse bellen. De helium ballonnen worden vervangen door het blazen van zeepsop bellen. Alle kinderen krijgen een eigen flesje bellenblaas om de lucht te vullen met mooie kleuren.

10:45 uur Taartbak-wedstrijd HK Poot plein (voor het oude gemeentehuis)

Het is een speciaal jaar. Onze koning wordt 50 jaar en dat moet gevierd worden! Dat doen we onder andere met gebak. Doet  u mee met de bakwedstrijd? Voor iedereen die iets aanleverd is er een presentje. Tevens worden de lekkerste en de mooiste taarten beloond met een prijs. uiteraard houden we bij de jurering rekening met het thema Koningsdag en de 50ste verjaardag van onze koning.

Wanneer je een taart wilt inleveren hiervoor dien je dit uiterlijk 24 april aan ons te melden. Dan kunnen wij hier rekening mee houden in de voorbereiding (en de prijzen :-) ). Dit kan via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het gebak dien je op Koningsdag op het HK Pootplein te brengen tussen 9:00 uur en 9:30 uur. Overige voorwaarden vind je hier.

10: 45 uur Koffie en Gebak

Na de aubade is iedereen uitgenodigd om samen met de burgemeester iets te drinken en dan zal er zelf gebakken taart worden uitgedeeld. Wij verzorgen de koffie, thee, limonade en water. Zorgt u voor het gebak (Zie taartbak-wedstrijd)?

13:45 uur Prijsuitreiking bakwedstrijd

Iedereen die mee doet aan de taartbakwedstrijd krijgt een presentje. Naast dit presentje worden ook de mooiste en lekkerste baksels extra beloond. Tussen alle inzendingen van de taart-bak-wedstrijd worden de winnaars bekend gemaakt voordat het middagprogramma start. Zowel de mooiste als de lekkerste worden extra beloond. Kom naar de prijsuitreiking voor de uitslag!

14:00 uur tot 16:30 uur Kinderspelen B.M. Singel

Koningsdag is pas een feest als de kinderen er zijn geweest! In Schipluiden staan de kinderen op Koningsdag 2017 centraal. Voor alle kinderen zijn er diverse spelletjes en knutselmogelijkheden. Voor de kinderen van 4 t/m 12 jaar zijn er diverse spelletjes op vertoon van een spelkaart (Wordt uitgedeeld via school en is verkrijgbaar bij de Oranjekraam). Er kan veel plezier beleefd worden aan een grote diversiteit aan spellen. De kinderspelen is toegankelijk voor de kinderen t/m 12 jaar.

Voor de kleinsten wordt ook gezorgd.
De kleinste kinderen zullen onder begeleiding van een volwassenen de spelletjes kunnen uitvoeren.
Er wordt gedacht over een aparte omgeving voor de aller kleinste kinderen. Hierbij moet je denken aan een apart springkussen voor kleine kinderen en een speelveld waar onder andere ruimte is voor vrij spelen (stoepkrijten, grote bellen maken, bouwen met bouwblokken etc.).

14:00 uur tot 16:30 uur Vrijmarkt B.M. Singel

Ruim lekker je huis op en verkoop alles wat nog goed genoeg is voor een tweede ronde. Daarnaast is dit de gelegenheid om eventueel een zakcentje te verdienen door andere creatieve uitspattingen. Bespeel je een instrument, kun je lekkere cup cakes bakken of ken je een goede goocheltruc? Leg dan een oude hoed of pet neer en verras ons met je talenten!
De vrijmarkt is bedoeld voor kinderen en door kinderen. Kinderen tot 12 jaar kunnen hier vrij hun spullen verkopen of hun creativiteit tentoon stellen.

14:00 uur tot 16:30 uur Eten en drinken

Ook dit jaar zal er een bar zijn waar iedereen iets te eten en drinken kan krijgen. Vamos zal de poffertjes verzorgen, tevens is de snoepkraam (suikerspinnen) ook weer vertegenwoordigd.

Oranjevereniging "Juliana" Schipluiden opgericht 23 november 1909

Copyright © 2017. Alle rechten voorbehouden.